Αν νομίζετε ότι πια μυθοπλασία σε ελληνική σειρά (και δη στον ΑΝΤ1) σημαίνει ότι διάφοροι διαλεκτόφωνοι πλακώνονται μεταξύ τους για ένα σκοτεινό παρελθόν που περικλείει μια ωραία γυναίκα και ένα πανάκριβο διαμάντι δεν έχετε ακριβώς άδικο.
Φέτος, ωστόσο, ξεκινάει και μια νέα σειρά ονόματι Εκδρομή στον ΑΝΤ1, μια σειρά που θα ταράξει τα νερά της ελληνικής τηλεόρασης. Η περιγραφή που γίνεται στο site είναι αυτή:
«13 άτομα βρίσκονται εγκλωβισμένα σε ένα ξενοδοχείο – καταφύγιο στην απομακρυσμένη πλευρά ενός βουνού. Αγνωστοι οι περισσότεροι μεταξύ τους, βρίσκονται εκεί ο καθένας με διαφορετική αφορμή. Κανείς τους όμως δε θα βγει από εκεί μέσα όπως ήρθε… Η ιστορία του παρελθόντος θα αποκαλυφθεί ανάγλυφη και θα διαμορφώσει σχέσεις και καταστάσεις, ανατρέποντας τα πάντα»
Ναι, οκ. Προσπάθησαν να γυρίσουν το ελληνικό Lost αλλά δεν είχαν αρκετά λεφτά να πάνε σε εξωτικά μέρη και έκαναν τα γυρίσματα στον Παρνασσό. Και πάλι! Όσα εκτυλίσσονται είναι σοκαριστικά, καθώς γίνονται στην «απομακρυσμένη πλευρά του βουνού», τουλάχιστον 600 μέτρα μακριά από την πρώτη ταβέρνα (!!!).
Σε γενικές γραμμές, αυτό που λάτρεψα σε αυτή τη νέα δουλειά του ΑΝΤ1 είναι το καλογραμμένο σενάριο και η εμμονή στην τελειότητα. Μπήκα, λοιπόν, στο site του δεύτερου μεγαλύτερου τηλεοπτικού σταθμού της χώρας προκειμένου να διαβάσω λεπτομέρειες για το καινούργιο πρόγραμμα. Οι δημιουργοί επικέντρωσαν την παρουσίασή τους στην περιγραφή των χαρακτήρων (προφανώς) και επικέντρωσαν με τον γνωστό ΑΝΤ1-τρόπο τους. ΜΟΝΟ ΛΑΪΚΗ ΔΕΞΙΑ! Ας δούμε, λοιπόν, τα καλύτερα σημεία αυτής της εποποιίας (μπείτε εδώ για να δείτε τους χαρακτήρες που θα αναφερθούν).
Ξεκινάμε με την παρουσίαση του χαρακτήρα που λέγεται Σταύρος Πατεράκης. Κοιτάξτε πώς επιλέγουν να τον σκιαγραφήσουν:
«25 χρονών τότε, 40 σήμερα.Φρικιό στη νεότητα του, αιώνιος φοιτητής, αναρχικός αντιεξουσιαστής, με το ζωνάρι του λυμένο για αντιπαραθέσεις με την αστυνομία και τους συνδικαλιστές του πανεπιστημίου, μουσικός της πλάκας, άεργος και άφραγκος. Πρώτος στη θεωρία, τελευταίος στην πράξη! Φραπέδες, κιθάρα, μπαράκια, γκόμενες “ότι κάτσει”, μαύρο, φούντα κι αργότερα στα σκληρά…43 χρονών σήμερα, καθαρός από πρέζες και αλκοόλ, συστήνεται σαν μουσικός, εξακολουθεί να ζει με την τράκα, και να χει πέραση στις πιτσιρίκες που της ρίχνει με το μπλα μπλά και το μύθο του ασυμβίβαστου ιδεολόγου.»
Ήθελα να βάλω (sic) στα τυπογραφικά αλλά είναι τόσο πολλά που δεν έχει καν νόημα. Τι είναι ο Πατεράκης; Πρεζάκιας που τα βάζει με την αστυνομία, μουσικός «της πλάκας» (δεν είναι και για την Heaven βρε αδερφέ) που το παίζει ιδεολόγος απλά για να ρίξει γκόμενες. Είναι πρώτος στην θεωρία και τελευταίος στην πράξη, είναι το ακριβώς αντίθετο του Τζήμερου. Καλύτερα, ο Πατεράκης είναι ο αριστερός όπως τον έβλεπε ένας χωροφύλακας στα όρια της Αττικής επί Χούντας. Ο Πατέρακης είναι ΣΥΡΙΖΑ!!!!! Δεν θα εκπλαγώ αν στο τέλος του όλου μυστηρίου αποδειχτεί ότι οι 13 εγκλωβίστηκαν στο ξενοδοχείο επειδή έκανε κατάληψη ο Πατεράκης.
Ας φύγουμε, όμως, από αυτούς που ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΑΝΕ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΧΤΙΖΟΥΝ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ και ας πάμε στην λεγόμενη Αλεξάνδρα Χατζηφώτη (την παίζει η Ευγενία Σαμαρά):
«Η γκομενίτσα του Σταύρου, 20χρονη. Ζωντανό και πανέμορφο κορίτσι, μουσικός της εναλλακτικής σκηνής και τραγουδίστρια. Πλουσιοκόριτσο των βορίων προαστίων, που παράτησε το σπίτι της και την αστική ζωή της, αναζητώντας τον δρόμο της. Κυκλοθυμικό πλάσμα, αντιδραστικό, πεισματάρικο.Πως μπλέχτηκε με τον Σταύρο, ούτε κι εκείνη έχει καταλάβει. Τη γοήτευσε που είναι “προχωρημένος” τύπος, ασυμβίβαστος, γουστάρει που φτύνει την βόλεψη και ζει όπως θέλει εκείνος. Παρά την μιζέρια που βγάζει κάποιες φορές, έχει τον τρόπο του να την κάνει να νοιώθει όμορφα. Καπνίζουν τα μαύρα τους, πάνε σε μέρη που εκείνη δεν ήξερε πως υπάρχουν, της γνωρίζει τύπους ενδιαφέροντες.»
Ο Πατεράκης είχε όλα τα χαρακτηριστικά που αποδίδουν στους αριστερούς φοιτητές οι χουντόγεροι αλλά του έλειπε ένα. Αυτό το συμπληρώνει η «γκομενίτσα του» που είναι πλουσιοκόριτσο των βορίων(sic) προαστίων. Είναι η κλασική τύπισσα που είναι κακομαθημένη και τα φτιάχνει με μουσάτους μόνο και μόνο επειδή είναι κακομαθημένο. Την γοήτευσε που είναι ασυμβίβαστος και “προχωρημένος” (το «προχωρημένος» εντός αγγλικών εισαγωγικών δηλώνει μια λεπτή ειρωνεία που θυμίζει την αντίστοιχη λεπτή ειρωνεία του Κυριάκου Βελόπουλου όταν μιλάει για τους πανεπιστημιακούς της Αριστεράς). Τσουλάκια σαν δεν ντρέπεστε να πηγαίνετε με τους αληταράδες; Μετά φταίει ο βιαστής. Α να χαθείτε από ‘κει πέρα.
Ας συνεχίσουμε, λοιπόν, βλέποντας τον λεγόμενο Μουγγό που είναι κόπια του Χόντορ από το Game of Thrones μόνο που αυτός έχει μούσια και γουρλωτά μάτια για να καταλάβουν οι πάντες ότι είναι ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΜΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΕΤΑΧΤΑ ΓΑΛΑΖΙΑ ΜΑΤΙΑ ΠΩΠΩΠΩ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ. Ενώ έχουμε έναν που είναι χιπστεράς παρότι μεγάλωσε σαν αγρίμι (Μάρκος χωρίς επώνυμο) και έναν Γιάγκο Δράκο, καθώς πάντα πρέπει να υπάρχει ένας μεγαλοαστός δεξιός σε τέτοιες σειρές. Αν και ο Γιάγκος Δράκος ήταν δημοκρατικός άνθρωπος, οπότε μπορεί να τον έλεγες και σημιτικό ΠΑΣΟΚ ή έστω καραμανλική Νέα Δημοκρατία.
Επειδή πάντως με συγκλόνισε η περιγραφική επάρκεια και η αριστοτεχνική παρουσίαση των χαρακτήρων, είπα να κοιτάξω και τις άλλες δύο σειρές που παίζει αυτό το εκπληκτικό κανάλι, το Μπρούσκο (μεθυστικό σαν το πάθος) και το ΡΟΥΑ ΜΑΤ. Εδώ έχουμε να κάνουμε με πιο μεγάλες κλασικούρες. Από το Lost της ελληνορθοδοξίας, περνάμε στα αισθηματικά πλούσιων διαλεκτόφωνων που τους πάνε όλα στραβά. Παρά τις επικές μουσικές και τον απόλυτα «δραματικό» χαρακτήρα που εμπνέεται από τα trailer, βρήκα και εδώ μικρές μαγείες στην περιγραφή των χαρακτήρων εμμένοντας στο ΡΟΥΑ ΜΑΤ επειδή είναι και καινούργιο. Πρώτα ο λεγόμενος Δημήτρης Χατζηανδρέου:
«Λόγω της μποέμ εμφάνισής του και του χαλαρού στυλ θεωρείται γυναικάς και καρδιοκατακτητής. Έχει μια σχέση, στα όρια του χαρακτήρα του πάντα, με την Θάλεια, που δουλεύει γραμματέας στη Ιωάννα. Είναι σχεδόν πάντα μαζί με τον Δημήτρη και είναι ο άντρας που όλες οι γυναίκες θα ήθελαν να περάσουν από ένα βράδυ έως και όλη τη ζωή τους μαζί του»
Συνεχίζουμε στο ίδιο κλίμα (όπως και με τον Πατεράκη) του ΔΑΠίτη που, παρότι παίρνει τις πιο ακριβές μάρκες ρούχων, ο ΕΑΑΚίτης του κλέβει τις γκόμενες και αυτό του κάνει μεγάλη εντύπωση. Ο ΔΑΠίτης αυτός γέρασε πια, έγινε ΑΝΤ1 και πλέον θεωρεί ότι οι μικρές γουστάρουν μόνο όσους έχουν μποέμ εμφάνιση και γι’αυτό δέρνει τις κόρες του όταν βγουν με αγόρια.
Μετά τον μποέμ, πάμε στην εργατιά. Πάμε στον Ηρόδοτο (χωρίς επώνυμο), τον οποίο ενσαρκώνει ο Πέτρος Μπουσουλόπουλος.
«Ο 38άρης κηπουρός που δεν δίνει καμιά σημασία στη νταντά και γενικώς σε καμία γυναίκα περισσότερο από 10 λεπτά. Ευπαρουσίαστος αλλά ρηχός στο φέρσιμο του ως προς τις γυναίκες. Νομίζει ότι αρέσει σε όλες και μπορεί όλες να τις κατακτήσει»
Αυτό δεν λέει πολλά εντάξει. Απλά μου άρεσε ότι στους δύο ρόλους της ζωής του ο Μπουσουλόπουλος έπαιξε έναν 17άρη μαθητή και, μετά από πέντε χρόνια, παίζει έναν 38άρη κηπουρό. Εγέρασε προώρως από τα βάσανα και τους καημούς.
Για το τέλος σας άφησα τον καλύτερο, τον Σάββα Λάμπρου:
«Ο μελλοντικός άντρας της Βίκυς. Νέος, 25 ετών, με ωραίο παρουσιαστικό και μοντέρνα εμφάνιση. Κύπριος. Κρυφογκέυ! Ενδιαφέρεται πολύ για τον εαυτό του, για τον τρόπο που ντύνεται, για τη γυμναστική του, για το φαίνεσθε γενικότερα. Με μπερδεμένη σεξουαλική ταυτότητα που δεν μπορεί να αποφασίσει ακριβώς τι τον ορίζει και πως μπορεί να ελευθερωθεί και να είναι ευτυχισμένος!»
Μετά τον αληταρά που χτίζει πανεπιστημιακούς, την χαζογκομενίτσα που το παίζει εναλλακτική και τον πρόωρα γερασμένο Μπουσουλόπουλο που παίζει τον κηπουρό επειδή μοιάζει με Αλβανός(;), μπαίνουμε και στον 25άρη που ντύνεται μοντέρνα άρα είναι ντιντής. Ο δημιουργός του κειμένου μας λέει ότι ενδιαφέρεται για το «φαίνεσθε»(sic), όποτε μάλλον ασχολείται και με την μόδα ή είναι επικοινωνιολόγος. Χαρακτήρας-ύμνος στους τύπους που βγάζουν τους πάντες κρυφογκέυ με θαυμαστικό.
That’s all folks. Να είστε καλά και να βλέπετε ΑΝΤ1.
Social Links: